3081021308 |
Entusiasme i art contemporani |
2017-2018 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/3/2018 - 15/3/2018 (10 hores) de 17:30h a 19:50h |
|
CRP del Baix Llobregat VII |
|
Josep Tarradellas, 11 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2018 - 29/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Ja sigui per la falta de perspectiva històrica, per l’estranyesa dels seus llenguatges o per la suposada distància amb el nostre dia a dia, l’art contemporani freqüentment és percebut des de
l’escola amb desconfiança i com a quelcom complex.
Entusiasme i art contemporani busca trencar amb aquestes barreres i acostar-se d’una manera fluïda i propera als docents dels diversos centres educatius de Martorell. El punt de partida el situem en la presentació a l’Espai d’Art i Creació Contemporanis Muxart de l’exposició «Entusiasme. El repte i l’obstinació en la Col·lecció MACBA», una exposició que, sota el to tenaç de l’entusiasme com a possible actitud davant l’entorn, ofereix una petita síntesi de l’art actual a través de la
col·lecció del Museu d’Art Contemporani de Barcelona. Així, pintures, dibuixos, objectes, fotografies i vídeos ens permeten
aproximar-nos a l’art recent com a possible missatge entusiasmat sobre allò que ens envolta, ens preocupa o, simplement, forma part de nosaltres. Al cap i a la fi, aquesta és la principal funció de l’art contemporani: parlar-nos del nostre present.
|
| |
Objectius |
- Entendre l’art actual com una manera de fer-nos pensar sobre
nosaltres mateixos i el nostre món. I això és el que fan els artistes. A vegades, d’una manera més crítica i activista, d’altres, d’una manera més poètica.
- Conèixer eines útils per incorporar l’art contemporani a l’aula.
|
| |
Continguts |
- Visita i anàlisi a l’exposició; es rutines de la vida quotidiana, el cos com a una eina d’expressió emocional, la construcció d’un
món propi, el compromís amb la societat i la posada en crisi de
la pròpia funció de l’art.
- Sessió introductòria sobre estratègies bàsiques per incorporar l’art contemporani a les aules.
- Visita dinamitzada, taller experimental i visita performativa.
- Presentació pràctica dels projectes educatius d’”Entusiasme” a càrrec dels responsables: Experimentem amb l’Art i Jordi Ferreiro.
- Continguts, metodologies i eines de treball amb els docents
per incorporar l’art contemporani a l’aula.
|
| |
Formador/a |
Jordi Ferreiro
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
01/03/2018 |
1730 |
1940 |
Sessió 2 |
dijous |
08/03/2018 |
1730 |
1940 |
Sessió 3 |
dijous |
15/03/2018 |
1730 |
1940 |
|
| |